Handels- og leveringsbetingelser
Generelle oplysninger
Vinøen / AMKA I/S
Østre Boulevard 29
8930 Randers NØ
CVR: 29037264
Mail: mail@vinøen.dk
Tlf. 8641 9600
Priser
Alle priser på vinøen.dk er angivet inklusiv moms. Priserne er dagspriser. Når du handler med vinøen.dk indgås aftaler på dansk.
Vi tager forbehold for eventuelle prisændringer, afgiftsændringer, fejl i priserne på hjemmesiden, udsolgte varer samt udefrakommende forhold, der har indflydelse på priser og levering.
Betaling og sikkerhed
Når du betaler med kreditkort hos vinøen.dk benyttes en SSL-Gateway (Secure Socket Layer), som krypterer dine kortoplysninger. Derudover benytter vi os af 3D Secure.
På vinøen.dk har du følgende betalingsmuligheder:
Dankort
Visakort
Mastercard
Du bliver ikke opkrævet kortgebyr for betaling med kreditkort.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Vinøens lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Aldersgrænse ved køb
Du skal være fyldt 18 år for at handle på vinøen.dk.
Ordrebekræftelse og faktura
Når ordren er gennemført på hjemmesiden afsendes en ordrebekræftelse til din email. Når ordren er blevet ekspederet, og varerne er afsendt sendes en faktura til din e-mail og beløbet trækkes på din konto.
Fragt
Gratis levering ved online køb for minimum 700 kr. inkl. moms. Ved mindre ordrer tillægges fragtomkostninger på 69 kr. inkl. moms.
Der er frit valg mellem hele sortimentet på webshoppen. Der leveres kun forsendelser til adresser i Danmark.
Levering
Er andet ikke oplyst afsendes varen fra vores lager senest 2 arbejdsdage efter modtagelse af ordren. Typisk afsendes stort set alle ordrer dog samme dag eller dagen efter din bestilling.
Levering anses for sket, når transportøren har stillet varen på det af dig anviste sted. Varen leveres uden kvittering.
Ordrer op til 24 flasker leveres med:
1. Danske Fragtmænd til din dør eller på det af dig anviste sted.
Levering sker på hverdage som udgangspunkt i tidsrummet 08.00-16.00. I etagebolig kun op til 4. sal, og kun i bygninger med fri adgang. (Bor du højere oppe eller er der ikke fri adgang til etagebyggeriet anbefales levering til pakkeshop).
2. På privatadresser i udvalgte postnumre i Øst Sjælland, Aarhus og Odense tilbydes aftenlevering med Burd på hverdage i tidsrummet 18.00-22.00.
Ordrer over 24 flasker leveres med:
Danske Fragtmænd til din hoveddør i gadeplan eller på det af dig anviste sted. Det vil sige, at hvis varen skal leveres til en etageejendom, fragtes varen kun til hoveddøren i gadeplan. Skal varen leveres i et parcelhus, skal adgangsvejen til hoveddøren eller leveringsstedet være flisebelagt og fremkommelig.
Returnering
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
- Levering af alkoholholdige drikkevarer, hvor prisen blev fastsat ved købsaftalens indgåelse og levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvor den faktiske værdi afhænger af markedskonjunkturer, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på.
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art. Du kan med andre ord besigtige varen på samme måde som, hvis man nærstuderer varen i en fysisk butik, men du må ikke tage varen i brug.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig omhandlende den pågældende vare herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Vinøen
Østre Boulevard 29
8930 Randers NØ
Reklamation
Når du handler på vinøen.dk har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation. Reklamationsretten kan dog være begrænset til varens naturlige holdbarhed, der kan være under 24 måneder. Se varens emballage for holdbarhed.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid”, efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Såfremt du finder eventuelle fejl eller mangler ved en levering fra ninØen, bedes du kontakte os på telefonnummer 8641 9600, så vi hurtigst muligt får løst situationen på en tilfredsstillende måde.
Når du returnerer varen, bedes du så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dit køb og dine fragtomkostninger mod forevisning af gyldig kvittering.
Ved reklamation skal varen sendes til:
Vinøen
Østre Boulevard 29
8930 Randers NØ
Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare købt hos Vinøen kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse mail@vinøen.dk