vinØen® er et uhøjtideligt vinkoncept med det formål at gøre det let for dig at vælge vin.
vinØen bringer kommunikationen ned i øjenhøjde, så du som forbruger nemt og hurtigt kan vælge den rette vin og samtidig spejle dig i den afslappede og uformelle stil og tone.
VinØen går væk fra selvhøjtideligheden og det snobbede, som mange typisk forbinder med vin. Vin gøres mere tilgængelig gennem simpel og visuel vejledning ude i butikkerne, kommunikation i vinØens elektroniske nyhedsbrev og på vinØens Facebookside, på Instagram og vinøen.dk.
vinØen tilstræber at have en løbende dialog og involvering af forbrugeren på de sociale medier for hele tiden at tilgodese og imødekomme de behov, der måtte opstå i forbindelse med valg af vin.
vinØen er et univers med mange ”ben”. Et univers du som forbruger kan identificere dig med og ty til for at finde inspiration til vin og mad.
vinØen har til hensigt at give dig en god oplevelse ved at formidle det sikre valg - hver gang.
vinØen ønsker at skabe tryghed for dig som kunde og gøre det let at vælge vin
Det gøres ved:
- Korte og letforståelige budskaber.
- Skiftende stemninger – i et miljø du kan identificere sig med.
- At vinene sættes i relation til brugssituationen.
- Et usnobbet og meget lidt selvhøjtideligt udtryk.
- Ikoner der er lette at afkode.
- Brug af opskrifter der kan anvendes både i dagligdagen og til fest.
- Igennem dialog med forbrugerne at videreudvikle konceptet.
Konceptet vinØen® er udviklet af AMKA. AMKA, der er en del af AMKA Group, er en familieejet virksomhed med hovedsæde i Randers, som startede i 1978, og som i dag importerer vin, øl og spiritus fra næsten hele verden. AMKA Group har i dag 20 datterselskaber fordelt på 10 lande. vinØen er at finde i mange detailbutikker på det danske marked.